Galway in krog okrog njega

Zbudila sem se okrog pol sedmih, zunaj je bilo že precej svetlo, ob sedmih sem se že odpeljala iz Doolina. Odločila sem se za pot ob obali, kar je imelo za posledico to, da sem dobesedno vsakih sto metrov ustavila z vzklikom “waaadaaafaaaak”, tekala s fotoaparatom in se trudila, da me orkanski veter ne bi odnesel. Kombinacija jutranjega sonca, morje in vsega hudega vajena zemlja so dajali res izjemno podobo.
Očitno sem krenila dovolj zgodaj, ker ni bilo nikogar drugega na cesti, kaj šele da bi bila gužva. Ann me je namreč opozorila na avtobuse, ki še dodatno zožajo že tako zelo ozke ceste. Ceste so res ozke,  poleg tega Irci ne poznajo bankin in koncu asfalta takoj sledi kamnita ograja (škarpa), zato vse skupaj spominja na bob stezo. Irci ne poznajo niti minimalnega radija vertikalne zaokrožitve – na cestah so taki hribčki, da sem enkrat dejansko poletela z avtom (jp, slišala sem, ko sem “pristala”), zelo pa so radodajni z omejitvami hitrosti – mimo naselja omejitev 100km/h ni nič neobičajnega. Opažam, da se tu kar korajžno peljajo po teh cestah, čeprav omejitve skoraj ne moreš preseči. Ovinkov je relativno malo, je pa vsak tako zahrbten,  da je groza. Tako, da je treba biti precej pozoren.
Zjutraj sem se torej peljala skozi zaspane vasice Aillaide, Fanore, Ballyvaughan (ful luštno ime za vas!)… Vse dokler nisem prispela v Galway. Poiskala sem prenočišče, gospa Caroline me je prijazno sprejela, predala ključe in takoj sem krenila naprej.
Končno sem prišla do evrov, nakupila hrane za cel dan in peljala proti Spiddal-u. Prepričana, da me bolj ne more prepihat kot me je, sem parkirala tik ob morju in fotografirala. Avto se je zaradi vetra zibal, telefon pa mi je plesal v dlani. Postrgala sem se s prepiha kakor hitro se je dalo. 🙂 Kljub temu je nastala panoramska slika.

image

Zanimivo je, kako zelo se pokrajina spreminja: od zelene, z ovcami in kravami posutimi, do krute kamnite ravnine, kjer ne more uspevati nič razen kake majhne rožice. Kar se ovc tiče – tukaj bivajo najbolj kultivirane ovce na svetu. Stojijo ali hodijo zraven ceste, nikoli ne naredijo frke v prometu.  Ne potrebujejo ograje, ker so kultivirane ovce, ki ne hodijo po cesti. Pika.
Malo manj kultivirana od teh ovc sem bila jaz, ko sem zopet iskala grmovje za wc. V radiju 20km ni bilo grmovja, jaz pa že zelena v obraz. V daljavi sem zagledala gozd… Stopim na gas in gozd se manjša kot bi bil fatamorgana. Ko sem prišla mimo ni bil nič večji od družine grmovja, ampak zbirčna pa že  ne bom, a ne? Šibam proti grmovju, gledam če so kje kake ovce, krave ali ljudje – opala! Tukaj je pa močvirje! Zdaj pa previdno, da se ne zmočiš! Skačem na kamne, dokler nisem v grmovju, opravim in se presrečna vračam nazaj, ko sem stopila v pol metra globoko vodo, desna noga popolnoma premočena, leva pa komaj kaj manj. Kolnem. Edina opcija je, da vozim bosa, sicer me bo zeblo. Tako sem vozila bosa, dokler se nogavice niso posušile, nato sem si nataknila polivinilaste vrečke in nataknila nazaj mokre teniske. Kot debil.
Šla sem mimo naravnega rezervata, katerega ime sem spet pozabila, Westport pa je bilo prvo večje mesto v katerem sem se ustavila. Tam sem spila kavo, ki sicer ni bila za prehvaliti,  vendar milijonkrat boljša od grozljive brozge, ki sem jo dobila iz avtomata v neki zakotni vasi. Trkam na les in ugotavljam, da me nič ne boli želodec. K temu v veliki meri prispeva dejstvo, da sem jo pol polila v avtu.
Galway je bil ob peti uri popoldne kot poezija, ko sem prispela do prenočišča. Tu mi je Caroline ponudila krasen čaj s piškoti, malo sem se ulegla in spočila, vendar imam še vedno namen skočiti v center na pivo v bližnji pub.

image

Leave a Reply

